Razvoj bolj praktičnega pristopa k učenju geologije
Kdo se še spomni svojih šolskih ur naravoslovja, biologije ali geografije? Veliko se naučimo o ljudeh, živalih, rastlinah in mikroorganizmih, o državah, politiki in gospodarstvu, a ena od tem, ki se pojavlja pri vseh teh predmetih, a prepogosto ostaja obrobna, je geologija.
V projektu Erasmus+ “Young European GeoExplorer”, katerega vodilni partner je Unesco Globalni Geopark Steirische Eisenwurzen iz Avstrije, smo si zastavil cilj, da se s tem problemom spopademo od spodaj navzgor. Skupaj s še dvema Unescovima globalnima geoparkoma iz Norveške in Danske ter s po eno partnersko šolo iz vsakega geoparka smo raziskovali, kaj je potrebno za učinkovito poučevanje geologije in naravoslovja ter kako lahko to temo vključimo v pouk tujega jezika. Ugotovljeno je bilo, da je na primer vreme glavni dejavnik, ki učiteljem onemogoča pouk na prostem, pogosto pa tudi primanjkuje gradiva za praktični pouk geologije.
Raziskali smo tudi, kakšno opremo bi si želeli imeti učitelji naravoslovja in vodniki za uspešno izvedbo pouka na prostem. Zato se trenutno pripravlja t.i. “GeoExplorer Toolkit”, ki bo vseboval vsa bistvena orodja in slikovno gradivo za poučevanje na prostem in v učilnicah. Do konca letošnjega leta bodo kompleti orodij preizkušeni z učitelji in učenci, od takrat pa jih bodo za izposojo nudili omenjeni geoparki.