21 Kamparetova pot

 

Izhodišče: Pevc

Dolžina: 3 km

Čas kolesarjenja: 30 min

Zahtevnost: zelo zahtevna (obvezna dobra kolesarska oprema)

Višinska razlika: 92,1 m

Zemljevid in vodnik: Za vodnik po Kamparetovi poti kliknite TUKAJ!

 

Zahtevna pot dolžine dobrih 3 km za izkušene in dobro opremljene kolesarje ali pohodnike, ki se želite razgledati proti dolini Idrijce. Domačini v Idrijskem Logu pod besedo Kamparetova pot razumejo tri metre široko, solidno zgrajeno in lepo speljano cesto, ki vodi izpod Klobučanov v Idrijskem Logu proti Pevcu nad   Divjim Jezerom. Na več mestih je usekana v živo skalo, vse vrtače pa preči z lepo sezidanim nasipom. Za počasno in previdno kolesarjenje po poti potrebujete približno 30 minut.

 

Pot s svojimi skrivnostmi kar mami po raziskovanju. Pod Pevcem se odcepi s poti, ki povezuje Podrotejo in Idrijski Log t.i. »poti po ključah«. Najlažje boste začetno točko dosegli iz Koševnika (zaselka Idrijskega loga), od koder se boste odpravili proti Podroteji po ključah in po dobrem kilometru se levo (proti SZ) odcepi naša pot. Pot se vije po gozdu, nad previsnimi stenami nad Divjim jezerom v dolžini 3 km. Nazadnje se priključite na gozdno cesto, ki povezuje Idrijsko Belo in Idrijski Log. Zavijte levo ter se  Pri Tomincu v Idrijskem Logu priključite na lokalno cesto, ki vas vabi na nadaljnje raziskovanje Črnovrške planote. Svoj izlet lahko razširite še na ogled Poti po visokem krasu ter Matuckarjeve poti in si ogledate nekaj tipičnih kraških pojavov ter kako so se ljudje v preteklosti prilagodili težkim življenjskim pogojem na omenjeni planoti.

Kamparetova pot; Foto: arhiv Geoparka Idrija

O nastanku te poti si poznavalci niso čisto enotni, vendar je najbolj verjetna razlaga, ki ji pritrjujejo starejši ljudje, predvsem gozdarji, in se prenaša po ustnem izročilu. Gozdarski inženir in kasnejši vodja gozdne uprave Silvij Blaj, ki je k gozdni upravi prišel leta 1947 in je svoje prvo delo opravljal na Pevcu, priča, da je bila tu v času nastanka (v času pod Italijo v dvajsetih ali tridesetih letih prejšnjega stoletja) speljana gozdna železnica po vzoru rudnika. Takih in podobni ozkotirnih železnic je bilo v teh gozdovih več oz. povsod, kjer je bilo spravilo lesa zaradi težko dostopnega terena na drug način zamudno. Ko so teren očistili oziroma spravili les, so progo podrli in jo prestavili na mesto naslednje sečnje. Poleg tega se je gozdna uprava, ki so jo še iz časov Avstro-ogrske imenovali kar Foršt, izogibala spravilu lesa čez privatna zemljišča in obratno tudi privatnikom niso dovolili voziti čez njihova zemljišča. V našem primeru bi sicer bil mogoč prevoz lesa preko privatnih zemljišč v Zadlog, vendar so se odločili v skladu z njihovim delovanje za spravilo po lastnem terenu, kar potrjuje domnevo o nastanku te poti za namene transporta lesa.

Kasneje, v času delovanja pričevalca gospoda Blaja (po letu 1947), so na tem mestu sekali gosto raščen mladi gozd - jamski les, kot so ga imenovali, rezan po angleških dolžinskih merah, in ga vozili po Kamparetovi z vozovi do Klobučanov, kjer so ga pretovarjali na kamione. Po pripovedovanju gozdarjev, pravi, da so vozili po trasi, kjer je ob zadnji sečni tekla ozkotirna železnica, ki je bila postavljena za enkratno spravilo lesa.

Kamparetova pot 2; Foto: arhiv Geoparka Idrija

Zanimivo je, kako se je »prijelo« ime te poti – Kamparetova pot; širše sicer ni znano, med lokalci pa dobro uveljavljeno. Svoje ime je dobila po gozdnem upravniku in nadzorniku gradnje te proge, Kamparetu, ki je prihajal iz istoimenskega dela naselja Lokavec pri Ajdovščini.

Vreme

SRE
ČET
PET

/ °C

/ °C

/ °C

Elektronska obvestila

Želite biti obveščeni o novostih in dogodkih?

Geopark Idrija je družaben

Sledite nam na družabnih omrežjih #geoparkidrija